Witlof salade

witlofsalade.png

Het mooie weer komt er weer aan en dus tijd voor een lekkere salade. Deze salade, moet ik eerlijk bekennen, is er een ver uit mijn comfort-zone, maar hij smaakt heerlijk. Ik zou ‘m zelf niet zo bedacht hebben!! Ik vind ‘m zelfs zo lekker, dat de salade regelmatig in mijn lunchtrommeltje verdwijnt. Nieuwsgierig? Probeer ‘m maar eens.

Ingrediënten

  • Witlof
  • Augurk (zoetzuur)
  • Tonijn uit blik op waterbasis
  • Een klein beetje mayo op yoghurtbasis

Bereidingswijze
Snijd de witlof in kleine stukjes of haal de bladen eraf en gebruik ze als een soort van schaaltje om de salade op te leggen.
Voeg daarna de klein gesneden augurk toe aan de salade, evenals de (uitgelekte) tonijn en de mayo.

Allergie-informatie
Dit recept is paleo-proof, glutenvrij en suikervrij. De mayo is niet lactosevrij en koemelk-eiwit vrij! Je kunt hiervoor een andere dressing nemen. Het is ook niet histamine-vrij. Vis uit blik bevat veel histamine.

 

Geef een reactie

