Pannenkoeken zonder ei

Mam, wanneer eten we nou eens een keer weer pannenkoeken? Ehm ja…. ik moet eerst even een recept uitvinden om pannenkoeken zonder ei voor mezelf te  maken. Ben benieuwd of dat werkt… pannenkoeken zonder ei. Blijft het beslag wel bij elkaar na het omdraaien van de pannenkoek? Voor de zekerheid maak ik er wel kleine pannenkoekjes van. Je krijgt er ongeveer 8 uit het beslag.

Hieronder mijn uitprobeersel en ik moet zeggen: het smaakt natuurlijk anders dan de originele pannenkoeken, maar met een beetje ahornsiroop en/of banaan smaakt het eigenlijk best wel lekker. En dubbelop mag soms best! Het is tenslotte vakantie!!

pannenkoeken zonder ei

Ingrediënten

  • 150 gr volkoren meel
  • 2 tl. bakpoeder
  • 0,5 tl zout
  • 1 tl. kaneel
  • 5 el. water
  • 1 tl. vanille extract
  • 300 / 350 ml amandelmelk
  • olie om je pannenkoek mee te bakken.

Bereidingswijze

Meng alle ingrediënten door elkaar. Doe een scheutje olie in de pan. Bak de pannenkoekjes op een middelhoge stand aan beide kanten gaar. Garneer het met ahornsiroop en/of een lekker banaantje of appel en eet smakelijk!

Je kunt ook gewone melk of rijstmelk gebruiken voor het beslag.

De volgende keer ga ik eens kijken of ik de banaan door het beslag kan gooien, zodat de pannenkoek zoet  genoeg is en je geen ahornsiroop o.i.d. meer nodig hebt.

En om er nou een heel compleet feestje van te maken hebben we ook een soort van gezond toetje gemaakt. En daarover gaat mijn volgende blog. Ik heb zo’n fantastisch apparaat gekocht. Ons diner werd er in ieder geval een groot feest door. Ben je benieuwd wat het is hou dan mijn blog in de gaten.

Geef een reactie

