Surf en turf

Ik was een paar weken geleden bij de Drie zussen in Rhenen. Wat een geweldig restaurant is dat!!!!
Ik kreeg de menukaart voor me en zag dat ik werkelijkwaar niks van de kaart mocht eten. Samen met de kok en de geweldige bediening hebben we het originele recept omgetoverd tot een nieuw recept! De beste man vond het een geweldige uitdaging om voor mij iets te maken.. Dat houdt zowel de kok als de bediening scherp hahahaha.
Thuis heb ik mijn eigen versie ervan gemaakt! Die wil ik graag met jullie delen.

13

Ingrediënten:

  • Ossenhaas
  • Grote garnalen
  • Kokosmelk
  • Ketjap
  • Curry
  • Rijst
  • Paprika
  • Tauge
  • Courgette

Bereidingswijze
Kook de rijst vast voor. Laat de rijst even op het aanrecht staan als het gekookt is. Bak ondertussen de groenten even aan.
Bak de ossenhaas, garnalen met een eetlepel curry  kort aan. Blus het af met kokosmelk en een klein beetje ketjap. Roer dit door elkaar. Serveer de surf en turf  met een klein beetje rijst en evt. een salade.

Wist je dat?
kokosmelk de vitaminen C, E en B bevat. Vitamine C en E kunnen helpen om het immuunsysteem te stimuleren en B-vitamines zijn verantwoordelijk voor de energie van je cellen. Kokosmelk is verder rijk aan magnesium, kalium, fosfor en ijzer.

Eet smakelijk!

 

Geef een reactie

