Pasta di pollo

Vorige week zat ik  een Sinterklaascadeau voor mijn man te bedenken. Hij heeft alles al, en wat hij nodig heeft koopt hij natuurlijk gewoon zelf. Ik had hem een getailleerd Italiaans blouseje aangesmeerd, maar verder wist hij natuurlijk niks. Fijn zo’n tevreden vent, maar als Sinterklaas hebje daar natuurlijk helemaal niks aan.
Dankzij vrienden kreeg ik de tip voor een goed Italiaans diner en een middagje scheuren in zo’n fiatje 500. Dat laatste wilde ik overigens altijd al een keertje doen, dus ik heb er nu ook nog wat aan hihihi.
Helemaal in de Italiaanse mood vond ik het wel weer eens tijd om een andere pasta te maken en ik bedacht deze variant.

15

Ingredienten:

  • 400 gram kip
  • 400 gram tagliatelle / glutenvrije pasta
  • 1 ui
  • 6 tomaten
  • 2 paprika’s
  •  4 eetl. mascarpone
  • 150 gram salami
  • peper en zout
  • verse basilicum blaadjes
  • Italiaanse kruiden
  • evt. overige groenten zoals courgette en champignons.

Bereidingswijze:
Kook de tomaten even kort, zodat het velletje open barst. Daarna kun je het velletje van de tomaat er heel makkelijk afhalen. Doe ze in de blender en voeg de Italiaanse kruiden,  de mascarpone en wat verse basilicumblaadjes toe. Ook handig voor kinderen die dat niet willen eten. Als het gepureerd is merken ze er niks van. Breng de saus op smaak met peper en zout naar behoefte.
Zet daarna de tagliatelle aan het koken. Bak de kip en de groenten kort aan. Voeg de salamiblokjes toe. Doe de saus in de pan en laat het nog even doorkoken, zodat de saus wat dikker wordt.

Buon appetito!!

Geef een reactie

