Pasta di mare

Woensdag pasta dag!

Gisteren had ik zo’n onbedwingbare trek in pasta met spinazie. Ik maakte deze voorheen altijd met spekjes en champignons.  Dit keer was het tijd voor verandering en ik besloot eens wat anders in elkaar te prutsen.
Ik heb gekozen voor de variant met zalm en garnalen. Dat is ook altijd een heerlijke combinatie met spinazie.
Terwijl ik aan het eten was bedacht ik  me dat ik bij Oil & Vinegar een paar heerlijke dingen gekocht had, waaronder een potje pesto al pistaccio. Ik vind dat zo’n geweldige winkel. Daar kan ik mijn geld echt wel kwijt. Gelukkig zit er niet zo’n winkel in Ede hihi.
Deze pesto voegde ik nog toe en dat bleek een goede gok te zijn. Jammie.  Ik zal het recept met jullie delen.

16

Ingrediënten

  • Glutenvrije pasta (geen gluten en geen ei)
  • Een grote doos met diepvries spinazieblokjes
  • Doosje garnalen
  • Champignons
  • 2x wilde zalm
  • 4 tomaten (saus)
  • 3 eetl. mascarpone (saus)
  • Pesto al pistacchio (2 theel. per bord)
  • evt. pijnboompitten

Bereidingswijze

Kook de 4 tomaten even, zodat het velletje openbarst. Daarna zijn ze makkelijker af te pellen en klaar voor de pastasaus. Doe de tomaten en de mascarpone in een blender en maal alles helemaal fijn.
Bak ondertussen de zalm en de garnalen en de champignons kort aan. Voeg de hele doos spinazieblokjes toe aan je wokpan. Als de spinazieblokjes gesmolten zijn mag je tomatensaus erbij. Kook het goed door, zodat je saus dikker wordt.
Neem 2 theelepels pesto al pistaccio en roer deze door je pasta. Snijd de cherrietomaatjes door de midden en garneer deze op je bord. Mocht je het lekker vinden kun je ook nog wat pijnboompitten toevoegen.

Bij ons is dit gerecht goedgekeurd! Het is tenslotte gemaakt met liefde!

Bij ons zal de komende tijd in het teken van verandering staan, dus ik ben benieuwd wat ik de komende tijd nog meer ga bedenken. I let you know!

Eet smakelijk!

 

 

Geef een reactie

