Appelroosjes

17-appelroosjes

Ik was van de week even aan het prutsen voor 2e Kerstdag. Aangezien ik mijn familie op bezoek krijg en iets voor het eten mag regelen is het wel handig dat ik vantevoren iets uitprobeer.
Ik weet nog dat ik vorig jaar chocolade bakjes wilde gaan maken door chocola rondom een ballon te drapperen. Nou dat heb ik geweten. Een paar ballonnen ontploften. Mijn hele keuken zat onder de vloeibare chocola en mijn kleren dus ook. Altijd handig!
Dit jaar ga ik iets makkelijkers maken met minder ontploffingsgevaar.

Op Pinterest heb ik deze appelroosjes gevonden. Het zijn gewoon appelflappen, maar dan anders. Het staat namelijk net even iets leuker op je tafel dan die standaard driehoekjes.

Hoe maak je ze?

Neem een groot stuk bladerdeeg. Snijd daar een smal strookje van af. Snijd hele dunne partjes van je appel af. Zorg voor een mooie zure appel. Bestrooi deze met kaneel. Dit geeft smaak aan je appelroosje. Je kunt evt. palmsuiker toevoegen als je van zoet houdt, maar persoonlijk vind ik dat niet nodig als je een goede appel gebruikt. Leg de partjes appel op het strookje deeg.

17-appelroosjes-1

Vouw het strookje deeg dubbel.

17-appelroosjes-2

Rol het deeg voorzichtig op. Let op: de stukjes appel kunnen breken.

17-appelroosjes-4

Leg de appelroosjes in een bakblik en doe ze 30 minuten (afhankelijk van je deeg) in de oven op 220 graden.

 

Bronnen: Pinterest

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

