Powerrrrr omelet

21-omelet-met-spinazie2

Dit recept kreeg ik van Daniela, een vriendin van mij.
Ik zag ‘m voorbij komen op facebook en aangezien ik geen eieren eet en het er heeeeeel lekker uitzag wil ik ‘m toch met jullie delen.

Voor 1 Powerrr omelet heb je nodig:

  • 2 eieren
  • 1 eetl plantaardige melk
  • peper
  • zeezout
  • halve theel. gedroogde oregano
  • handje verse basilicum
  • 2 theel. kokosolie
  • handje spinazie
  • halve avocado
  • halve theel. honing
  • handje walnoten
  • 30 gr. geitenkaas
  • evt. cayennepeper

Bereidingswijze:
Doe de 2 eieren, melk, peper, zeezout en oregano in een kom en klop het mengsel goed luchtig met een garde. Voeg de verse basilicum door en roer het nog even door.
Verwarm een koekenpan met de kokosolie op een laag vuur. Scheng het megsel in de pan en strooi de spinazie er bovenop. Zodra de eieren gestold zijn zet je het vuur uit. Neem een halve avocado en snijd deze in blokjes. Hak de walnoten fijn (kun je ook vantevoren doen) en verdeel de avocado en walnoten over de spinazie. Bestrooi het ei als laatste met geitenkaas en de honing.

Eet smakelijk!

 

Bronnen: Daniela van der Heijden

 

Geef een reactie

