Kokosyoghurt met fruit

55-kokosyoghurt1

Ik, “Pien Prikkelbare darm”, ben al een tijdje op zoek naar nieuwe ontbijtjes zonder lactose. Ik  moet zeggen dat ik dat best wel lastig vond.Totdat ik Creamy moments in de winkel tegen kwam. Dit is een kokosmelk (96%) op basis van yoghurt culturen. De lactobacillus en thermophilus maken deel uit van deze yoghurt culturen. Hierdoor krijgt de kokosyoghurt een wat dikkere structuur. Hiervoor is wel iets dextrose nodig, maar na het fermentatieproces blijven er echt nog maar heel weinig suikers over.
Het smaakt wat zuurderig, maar met bosbessen en banaan is dat eigenlijk wel een heel erg lekkere combinatie. Zuur en zoet heffen elkaar op deze manier op. De kokosyoghurt is lactosevrij, glutenvrij, koemelkvrij, sojavrij en last but not least 100%plantaardig!!
Allemaal gezondheidsvoordelen dus.

Ingredienten voor de bodem en de topping:

  • 100 ml amandelmelk
  • handje vol bosbessen
  • een bevroren banaan
  • evt. 12,5 of 25 gram vanille proteine poeder (halve of hele maatschep)

Ingredienten voor het middenstuk:

  • Creamy moments  of Alpro soja kokos yoghurt

Bereidingswijze
Meng de ingredienten voor de bodem en de topping door elkaar in een blender. Schenk de bodem daarna in een bakje of potje. Doe er Creamy moments naar behoefte bovenop. Daarna vul je het aan met de rest van de ingredienten voor de topping.

Ik moet zeggen dat ik het een verrassend en powerful ontbijtje vind! Ik ben er erg blij mee. Een beetj evariatie in de ochtend kan tenslotte geen kwaad.

Mocht je benieuwd zijn naar de gezondheidsvoordelen van bosbessen lees dan deze blog eens https://superfoodwomanblog.wordpress.com/2017/02/20/bosbessen/

Binnenkort volgen er nog meer fodmap arme voedingstips. Ik ga namelijk samen met een vriendin het fodmap arme dieet doen om eens te kijken wat mijn darmen kunnen verdragen en wat niet. Dit gaat een leuke uitdaging worden, omdat ik op dit moment al eivrij, lactosevrij en aardappelzetmeelvrij eet. Ook hoop ik mijn vriendin en andere mensen te inspireren met mijn voedingstips. Uit ervaring weet ik dat het heel lastig eten is als je alles zelf moet maken!

Voor nu.. probeer dit recept eens uit. Laat je me weten hoe het smaakt?

 

Geef een reactie

