Wortel paprika soep

In mijn blog over Oranje boven schreef ik al dat ik een Koninklijk soepje zou gaan maken deze week.  Er moet tussen alle polonaises met Tinus en Truus toch ook iets gegeten worden, of niet?
Dus mocht je nog iets lekkers nodig hebben voor de rommelmarkt alias snackfestijn? Probeer deze soep dan eens uit. Ik denk dat het gretig aftrek zal vinden met dit koude weer en het is een keer wat anders dan het geijkte snert.

78 wortel paprika soep.jpgIngredienten:

  • 2 oranje paprika’s
  • 4 grote wortels
  • 1 zoete aardappel
  • 2 teentjes knoflook
  • 2 biologische groente boillon blokjes
  • 1 liter water
  • scheutje olie

Bereidingswijze
Afhankelijk voor hoe dik je de soep wilt hebben, kun je varieren met het aantal wortels en de hoeveelheid zoete aardappel.
Snijd de wortel(s) en de paprika’s in kleine stukjes. Bak deze samen met de knoflook en een scheutje olie even kort aan in de pan. Roer alles ondertussen even goed door.
Voeg het water en de 2 bouillon blokjes toe en roer het weer even goed door. Kook de groenten ongeveer 20 minuten zachtjes door. Haal de pan van het vuur en pureer de groente met een staafmixer goed door elkaar, zodat er geen stukjes meer in je soep zitten. Eet smakelijk!!!

Ik ben trouwens benieuwd wat Zijne Koninklijke Hare Majesteit Wim-Lex van dit Koninklijke soepje vindt?

Heb je mijn Oranje boven blog nog niet gelezen neem dan hier dan eens een kijkje. https://superfoodwomanblog.wordpress.com/2017/04/24/oranje-boven

Ik wens jullie morgen allemaal een fijne Koningsdag!!!

 

Geef een reactie

