Een nieuw stappenrecord!

Een nieuw stappenrecord en heel veel spierpijn!

Vanochtend gingen we, loslopendwild 01 en 02, eerst apart van elkaar aan de wandel. We hadden ’s avonds ook afgesproken maar met alle onweersvoorspellingen besloot ik toch zelf ook nog een keer op pad te gaan. Voor het geval dat het er ’s avonds niet meer van zou komen. Heb ik in ieder geval nog wat gedaan vandaag was het motto. Niet wetende dat de teller aan het eind van de dag zou blijven steken op een dikke 20 km!

20170529_093212

|Deelerwoud|

Ik had het gevoel dat ik helemaal alleen liep op de heide. Geen ‘kip’ te zien. Ik koos voor een rondje van 8.4 km. Uiteindelijk werd het 10 km.
Alles ging goed tot ik een beste stier midden op het wandelpad zag staan. Als ik wat geluid maakt dan gaat hij wel weg dacht ik. Het valt in ieder geval te proberen. Ik kuchtte eens wat. Ik schoof eens met mijn voeten over het grind. Het beest keek niet op of om. Er was geen beweging in te krijgen. Hmmm, jammer. Misschien helpt het als ik wat dichterbij ga staan… Ook dat werkte niet. Ik kon zijn aandacht niet trekken.

DSC08535

Tot op het moment mijn telefoon een klein pingeltje gaf. En ja hoor.. ik had zijn attentie. Maar wat voor een. Hij begon te blazen en te trappelen met zijn hoeven. Okay, dit was niet zo handig.  De volgende keer zet ik mijn geluid gewoon uit. En ik had niet eens een rood t shirt aan!

Dan toch maar even proberen om met een grote boog om de stier heen over de hei te klauteren.
Kort daarna kwam er nog een Schotse Hooglander aangelopen, ook hevig blazend en trappelend. Volgens mij was mijn aanwezigheid niet zo gewenst.
De enige optie was langzaam achteruit lopen en een andere route nemen. Het zal toch niet zo zijn dat deze held op wandelsokken achterna gezeten gaat worden door een stier. Zou wel een leuk filmpje voor youtube zijn, maar hierin wens ik liever geen hoofdrol te spelen.

 

DSC08547

Ik koos voor een stukje fietspad en ik moet wel zeggen dat de route van het fietspad een stuk leuker was, dan het originele wandelpad. Hierdoor ontdekte ik een nog veel leukere route door het bos. Het is zo stil, dat je alleen de vogeltjes om je heen hoort fluiten. Als ik nou niet in het wilde weg had gelopen, dan had ik hier vast nog wel wat leuk wilds gespot… De volgende keer dan maar.

Mocht je geinteresseerd zijn in deze route. Je kunt hem vinden op de Natuurmonumenten app.

|Klompenpad Hoekelum, Bennekom|

IMG_20170529_214815_146Eigenlijk was het ’s avonds veel te warm om te gaan lopen. Een avondje op het terras zitten leek me wel wat. Ik had wel zin in zo’n tropische cocktail. Iets in mijn hoofd zei dat het wel lekker was om een mojito in mijn camelbag te doen. En dan gewoon die hele fles erin. Hoppa.
Okay, tel tot 3 en verander je mindset. Heb je dat wel eens gedaan? Stel, je hebt ongelooflijk veel zin in iets. Tel dan eens 1,2,3 en ineens merk je dat je afgeleid bent en niet zo nodig meer dat lekkers hoeft te hebben. Probeer het eens uit. Laat me eens weten of het bij jou werkt.

Ik heb ook tot 3 geteld en heb toen maar gewoon water in mijn camelbag gedaan. En weer of geen weer, loslopend wild is altijd van de partij. No excuses, dus lopen met die handel.

We kozen wel voor een rondje van ongeveer 5 km.
Het klompenpad in Bennekom. IMG_20170530_074934_237Achteraf was dit de saaiste route ever. Niks geen bos, wilde beesten en mooie natuur. Het was een rondje achter de huizen langs. Nou moet ik wel zeggen dat er in Bennekom best hele mooie huizen staan waarvan onze mond af en toe goed open ging.
Ook kwamen we op de Viermorgenweg een kleine ‘dierentuin’ met albino walibi’s en herten tegen.

Na 3 kwartier kwamen we tot de constatering dat deze route wel heel erg lang was. De laatste loodjes waren extreem zwaar en we voelden de spierpijn al opkomen en kregen langzaamaan jubeltenen. Thuis kwamen we er achter dat we een dikke elf km hadden gelopen!

De volgende keer loop ik de route met mijn nieuwe tomtom runner 3 gps horloge. Als we dan nog verdwalen… dan eet ik mijn wandelschoenen op.
En die 20 km, dat is stiekem eigenlijk best wel stoer!

 

Geef een reactie

