Wie ben ik? Wat doe ik?

Wat leuk dat jullie op mijn blog gekomen zijn en geïnteresseerd zijn in gezond eten. Ik hoop jullie te inspireren met allerlei recepten je bewust te maken van je eigen lichaam door de blog over foodfacts en bodyfacts. Neem gerust een kijkje en als je vragen hebt of voedingsadvies wilt weet je mij te vinden.

Wie ben ik?
Ik ben Karin Keijzer en moeder van twee fantastische kinderen, een meisje en een jongen. Thamar is 8 jaar en dol op voetbal en hardlopen en ze helpt graag mee in de keuken. Marijn is 5 jaar en evenals Thamar dol op sporten.

foto karin.pngZelf, ben ik een fanatieke sporter en behaal mijn sportieve doelen graag. Ik sport 4 a 5 keer in de week om mijn conditie op peil te houden en doe veel aan krachttraining. Ik doe dit mede preventief, omdat ik hypermobiel ben en graag blessure vrij door het leven wil gaan. Door de krachttraining en beweegcombinaties stimuleer je je vetverbranding. Hierdoor zul je dus afvallen en dat is ook mooi meegenomen.

En het allerbelangrijkste van even een stukje bewegen….. ik vind het gewoon heeeerlijk! Even een momentje voor jezelf en na het sporten weer heerlijk ontspannen!
Ook doe ik tegenwoordig aan yogha om mezelf een momentje van rust te gunnen. Door middel van oefeningen in combinatie van ontspanning merk ik dat mijn spieren meer ontspannen en dat ik relaxter ben en dus minder stress ervaar. En minder stress is weer goed voor je zwembandjes.

Toen ik zwanger was van Marijn woog ik aan het eind (niet schrikken) 110 kg!!!! Hoe ga ik dat er ooit weer af krijgen dacht ik toen. Ik ben gaan experimenteren met voedsel(combinaties) en beetje bij beetje gingen de kg eraf. Ik ben van mening dat je geen dieet moet volgen, maar je leefstijl moet gaan aanpassen en wel op zo’n manier dat je het goed vol kunt houden. Inmiddels zijn er, zonder hulp van anderen, meer dan 33 kg af en ben ik enorm trots op mezelf!

In de zomer van 2014 stond ik voor mijn kledingkast mijn kleding te passen en alles was gewoon twee maten te groot. Jippie!!! Ik heb geshopt bij het leven en dat gaf een heel goed gevoel. Door deze fantastische resultaten was mijn interesse gewekt voor wat voeding met je kan doen.

Ook ben ik, “Pien Prikkelbare darm”,al jaren aan het uitzoeken waarom mijn darmen zo enorm reageren op bepald voedsel. inmiddels weet ik dat ik geen eieren mag eten, geen producten waarin aardappelzetmeel verwerkt is en geen lactose. Best een hele klus om nog iets gezonds te verzinnen wat je kunt eten. Ik hoop met mijn recepten een inspiratie te zijn voor anderen die gezond willen eten of allerlei toleranties hebben.

In 2015 heb ik de opleiding Remedial Health Plan Voedingscoach gedaan en in 2016 de opleiding Medische Basiskennis.

Ook heb ik veel ervaring met het begeleiden van jeugdige en volwassen sporters. Ik heb water- en landtraining gegeven aan zwemmers op provinciaal niveau tot landelijk niveau en heb tevens ook een jaar een sportopleiding gedaan, maar helaas niet kunnen afmaken vanwege blessures.
Ik heb Personal Zwemmen opgezet in de omgeving Ede en Veenendaal. Mocht je interesse hebben kijk dan eens hier: http://www.personalzwemtrainer.nl. Of geef eens een like op www.facebook.com/PersonalZwemtrainer. Dan blijf je op de hoogte van de laatste nieuwtjes.
Vanaf januari start er een 8 weekse cursus om beter te leren zwemmen. Heb je interesse meld je dan heel snel aan, want vol=vol! Door deze cursus leer je beter zwemmen, maar krijg je ook meer conditie, zodat je jezelf fitter gaat voelen.
Wil je een keer een losse Personal zwemtraining, dan kan dat natuurlijk ook.
Op het gebied van sport- en bewegen kan ik je dus heel wat adviezen geven!

Om wat meer inzicht te krijgen wat het Remedial Health Plan nou precies is, lees dan eens onderstaand stukje.

Het Remedial Health Plan  gaat uit van drie standpunten:
1. Mentaal
2. Fysiek
3. Moleculair

Mentaal
Het Remedial Health Plan verbetert je slaap, concentratie en geheugen. Hierdoor gaat je humeur en je zelfvertrouwen vooruit. Je wordt dus mentaal sterker en emotioneel stabieler.

Fysiek
Je raakt vetmassa kwijt, versterkt de ‘vetvrije massa’ en werkt aan je botten en gewrichten.
Met het Remedial Health Plan bevorder je ook gericht de (samen)werking van je organen. Ik geef advies op het gebied van voeding en geef je tips over sportmogelijkheden.

Moleculair
Als je meer energie zou willen hebben en er jonger uit zou willen zien dan moet je de stofwisseling in de cel gaan optimaliseren. Het Remedial Health Plan helpt je om ook op dit moleculaire niveau het juiste evenwicht te vinden!

Geen dieet
Het Remedial Health Plan is geen dieet, geen programma om snel af te vallen en al helemaal geen hype. Het Remedial Health Plan helpt je namelijk om een ‘gezonde geest in een gezond lichaam’ te krijgen. En als je hierbij overtollig vet kwijtraakt, is dat mooi meegenomen – en voor velen stiekem misschien wel dé aanleiding om het plan te volgen.

Wat kan ik voor je betekenen?
Mocht je willen kijken of je optimaal gezond bent, kun je bij mij een vragenlijst invullen. Vandaar uit ga ik je een individueel advies op maat geven. Het doel hiervan is dat je begrijpt waarom je waar aan moet werken en hoe je dat doet. In de meeste gevallen zal ik je ook voorzien van voedingssupplementen om tot op celniveau de juiste resultaten te boeken. Deze supplementen kun je bij mij bestellen. Deze supplementen komen dicht bij de menselijke eiwitten en worden beter opgenomen in je lichaam dan de vitamines en mineralen die je bij een drogist koopt. Deze zitten vaak vol met o.a. vulmiddelen en niet-actieve stoffen.
Wat je met het advies doet, is nu geheel aan jou. Dit is zonder twijfel de lastigste stap, maar omdat je je binnen slechts enkele weken al duidelijk beter, fitter en alerter voelt, blijft je motivatie hoog. Hierdoor ga je meer ondernemen en val je ook af. Uiteraard kun je met vragen altijd terecht bij mij.

Na een aantal weken vullen we de vragenlijst opnieuw in en kijken we samen hoe je je voelt en wat er veranderd is en waar ik je nog meer kan bijsturen.