Cashew milky way

Na de bounty en de snickers nu een nieuwe variant, maar nu met cashewnoten. Ik ben benieuwd wie er nu thuis een soort van ‘Zalando gevoel’ ervaart als je dit recept leest. Jammer dat ik er geen jeej!!! meter met geluid aan kan hangen i.p.v. de vind-ik-leuk-knop op facebook.

Ik zou zeggen probeer het uit en ik ben benieuwd welke variant jij nou het lekkerste vindt??

8

Ingrediënten voor ca. 8 stuks

  • 6 Dadels
  • Cashewnootjes
  • Pure chocola 90%

Bereidingswijze
Snijd de dadels in hele kleine stukjes en hak de cashewnootjes fijn. Meng ze door elkaar met een staafmixer, zodat het lekker plakkerig wordt. Neem kleine siliconen cakevormpjes en bedek de bodem met deze plakkerige massa. Druk het goed aan.
Voor het middenstuk heb je 300 gram cashewnoten nodig. Zorg wel voor een goede keukenmachine met veel powerrrr, want met de mijne heb ik kortsluiting veroorzaakt. Manlief weer heel blij. NOT! Oepsz! Gelukkig gaat de liefde ook bij deze man door de maag, dus het mopperen was weer snel voorbij hihi.

Doe de cashewnoten in de keukenmachine/blender en mix het langzaam met af en toe een keer goed doorroeren. Neem er wel even de tijd voor!!! In de cashewnoten zit olie, die langzaam uit de noot geperst wordt.
Na een tijdje heb je dus cashewnootpasta. Dit kun je trouwens ook lekker op brood doen o.i.d.
Doe wat cashewnotenpasta boven de 1e laag (de nootjes en de dadels).

Smelt de chocolade au-bain-marie en giet dit er over heen. Zet de ‘milky way’ even een uurtje in de diepvries. Daarna kun je het in een afgesloten trommel in de koelkast bewaren.

Eet smakelijk!

 

Plaats een reactie